TANÍTÓINK
Nagy szeretettel mutatjuk be a jövő évi tanítókat:
Tóth-Mohácsi Szilviát, Kónya Katát és Arany Mártát, akik hetek óta nagy izgalommal készülnek arra, hogy megismerkedjenek leendő osztályaik tanulóival és szüleikkel. Az előző években is együtt, egymás mellett dolgoztak - számos sikert és eredményt éltek meg tanítványaikkal közösen.
Tóth-Mohácsi Szilvia
I.a sport osztály
Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját, szép vigyázattal, csendben csiszoljam kristályba.
(Németh László)
Fontos számomra, hogy az osztályomba járó gyerekek és szüleik bizalommal legyenek felém és egymás felé is. Igyekszem a kis diákjaimból közösséget, igazi csapatot kovácsolni. Szorgalommal, kitartással, motiváltsággal biztos vagyok benne, hogy mindent el tudunk érni.
Elsős tanítóként céljaim között szerepel átmenetet képezni az óvodai játék és a tanulás között, hogy megkönnyítsem kis tanítványaim számára az iskolai beilleszkedést. Tanóráimon különös hangsúlyt fektetek a közös játékra, az élménypedagógiára, ezzel is segítve a közös munkához elengedhetetlen együttműködés kialakítását.
Boldog és büszke feleségként és édesanyaként élek férjemmel és két lányunkkal Dunakeszin.
Tanítói diplomámat Vácon, az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán szereztem 2010-ben magyar nyelv és irodalom illetve német nemzetiségi tanító szakon. A magyar és a német nyelv szeretete gyermekkorom óta kísér. Fontos számomra a magyar hagyományok ápolása és azok átadása a kicsiknek. Férjem és gyermekeink aktívan néptáncolnak, én is közel 10 évig néptáncoltam, jelenleg is hobbi szinten táncolok. Mindennapi életünkben, hétköznapjainkban is fontos szerepet töltenek be, a tánc, a kultúra, a színház és a mesék. Az utóbbi években az élménypedagóia felé fordult a figyelmem, számos ilyen irányú továbbképzésen vettem részt és alkalmazom a tanultakat a mindennapokban.
"A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű - vallom én is az ismeretlen szerző gondolatait.
Felelősséget vállalok a hozzám érkező gyerekekért. Nap, mint nap azért dolgozom, hogy személyiségük harmóniában legyen a világgal, felfedezzék csodálatos anyanyelvüket. Igyekszem átadni az olvasás szeretetét a közös élményeken, meséken, könyveken keresztül. hogy ezáltal feltáruljon előttük egy semmivel össze nem hasonlítható, varázslatos világ.
Sporttagozatos osztályfőnökként hiszem, hogy a sport által boldogabb emberek lehetünk.
A cél hosszútávú, elsődlegesen nem a győzelem a fontos, hanem az oda vezető út. A kitartás, az alázat, a sportszerűség, a siker és a kudarc élményének átélése, a közös eredmények megélése teszi a testet és a lelket erőssé, széppé és egészségessé, formálja a gyermek személyiségét és a csapatszellemet. Ezeket az értékeket igyekszem osztályfőnökként, az életkori sajátosságok figyelembevételével, megerősíteni a tanítványaimban. Fontos, hogy minden gyermek felfedezze magában az igazi értékeket, így fejlődhet legjobban tudása és önbizalma.
A szülő és a tanító közötti kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolat a gyermek fejlődésének támasza, az eredményes oktatás, nevelés alapja.
Szülőként én is tapasztalom, hogy milyen nehéz az iskolaválasztás. Tudom, hogy a legféltettebb kincsüket bízzák rám, ezért arra törekszem, hogy szeretetteljes, nyugodt légkörben tanulhassanak a gyerekek, ahol szabad nevetni, hibázni és jól érezzük magunkat.
Sok szeretettel várom leendő tanítványaimat a sportiskolai képzésű sportosztályba.
Kónya Kata
I.b sakkpalota osztály
A tanítás legnagyobb titka az, hogy szeretettel vezessük a tanítványainkat, és megmutassuk nekik a tudás örömét.
(Szent-Györgyi Albert)
Hiszem, hogy a tanítás lényege az emberi kapcsolatokban rejlik: a szeretet, az empátia és a hiteles jelenlét mind-mind nélkülözhetetlenek a gyerekek fejlődésében. Tanítói hitvallásom a hagyományokra épül, de nyitott vagyok a tevékenységközpontú új módszerekre.
Munkám során arra törekszem, hogy osztályomban pozitív, elfogadó közösséget alakítsak ki, hogy tanóráim és a gyerekekkel való közös időtöltés jó légkörben, a sokszínű tudás átadásával teljen. Célom, hogy a gyerekek reális önismeretre tegyenek szert, és nyugodt, boldog, iskolába járást szerető diákokká váljanak.
Fontosnak tartom a jó kapcsolatot a szülőkkel, mert meggyőződésem, hogy csak közösen tudunk igazán hatékonyak és sikeresek lenni a gyerekek fejlődésének támoga-tásában. Fontos számomra, hogy a gyerekek és a szülők bizalommal legyenek irántam, érezzék, hogy rám mindig számíthatnak.
Kónya Katalin vagyok, 4 felnőtt gyermek édesanyja. 1990-ben szereztem diplomámat a Budapesti Tanítóképző Főiskolán, és azóta dolgozom a pedagógia területén. Az elmúlt évek során számos továbbképzésen vettem részt, többek között az Apor Vilmos Katolikus Főiskola matematika műveltségterületi képzésén, a Meixner-féle dislexia prevenciós olvasókönyvcsalád alkalmazására felkészítő továbbképzésen és a Sakkpalota program képességfejlesztő, tehetségfejlesztő és "sakktesi" továbbképzésein . 17 éve tanítok a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolában, jelenleg is egy negyedikes osztály vezetőjeként.
A Sakkpalota Program hat kicsi sakkfigurája nagy segítség, hogy a Tudás Palotájába bekerüljön minden kisgyerek. Egy iskolába kerülő gyermek legelső tanéve ugyanis egész későbbi tanulmányait, a tanuláshoz való hozzáállását alapozhatja meg. Alapvető feladatomnak tartom emiatt, hogy az első iskolai év leendő osztályom minden tanulója számára olyan légkörben teljen, ahol izgulásoktól mentesen, a tanulást megszeretve haladhatunk közösen, lépésről lépésre az egyre biztosabb tudás felé. Szeretném, ha tanítványaim a tanulásban sikeresek, az új ismeretek felé mindig érdeklődőek lennének.
Pedagógus hitvallásom szerint a gyerekeket: "Nem abban kell segíteni, hogy a lehető legjobban hasonlítson másokra, hanem hogy a lehető legjobban boldoguljon a saját képességeivel." Fontos számomra, hogy a mai világban biztonságot, esélyegyenlőséget teremtsek és helyes utat mutassak tanítványaimnak. Vallom, hogy a tudás érték, az én feladatom kinyitni előttük az ajtót, ami ebbe a világba vezet.
Szent-Györgyi Albert gondolataival azonosulva: "Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni." E kalandban velem lesznek kis barátaim, Pici Gyalog, Bumm Bástya, Futi Futó és a Sakkpalota minden lakója.
Nagy szeretettel várok minden kisgyereket az 1.b, sakkpalota osztályba.
Arany Márta
I.c nyelvi osztály
"Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat a szavaidtól"
(Carl William Buehner)
Mindennél fontosabbnak tartom, hogy a kisiskolás és tanítója között szeretetteljes, bizalmi légkör alakuljon ki. Családias környezet, érzelmi biztonság, egyenlő bánásmód megteremtésére törekszem, hogy tanítványaim minden reggel szívesen érkezzenek az iskolába.
Nevelő- oktató munkám meghatározója a tanulási képességek fejlesztése. Nagy hangsúlyt fektetek az önálló gondolkodás, az együttműködés képességének kialakítására. Vallom, hogy minden kisgyermeknek van valami sajátos képessége, ami megfelelő bánásmóddal, személyre szabott módszerekkel tovább fejleszthető.
Arany Márta Edit vagyok, 3 felnőtt gyermek édesanyja, akik tanulmányaik befejezése után Dunakeszire költöztek. Ezért 2020-ban én is itt telepedtem le. Azóta a "Kőrösi" tanítója vagyok. Bár több évtizedes tanítás áll mögöttem, mind a mai napig találok benne szépséget és kihívást. Tanítói diplomám az Eötvös József Főiskolán, a rajztanárit a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán szereztem. Pályámat akkori lakóhelyemen, Szeged mellett kezdtem alsós osztályfőnökként és rajztanárként, ezután 13 évig igazgatóként is dolgoztam. Intézményünkhöz óvoda is tartozott, így lehetőségem volt megismerni annak nevelési módszereit, eljárásait. Ez nagy segítséget jelent ahhoz, hogy az óvodából az iskolába való átmenetet megkönnyítsem tanulóim számára. 2014-től a tanítás mellett közoktatási szakértői feladatokat is elláttam. Ezalatt lehetőségem nyílt szakmai tapasztalatot szerezni a nevelés- oktatás számos területén, amit beépítek nevelési gyakorlatomba.
Célom, hogy az osztályomba járó gyerekek megszeressék az olvasást, az idegen nyelveket, megismerjék hazánk és más népek kultúráját, művészetét, hagyományait, biztos alapot kapjanak matematikából. Szeretném, ha a tanulást egy izgalmas, élményekkel teli kalandként élnék meg! Számomra ugyanis legfontosabb, hogy megtartsam azt a gyermeki kíváncsiságot, amivel az óvodából az iskolába kívánkoznak a kisgyermekek: lelkesek, motiváltak, mindenre nyitottak, tele tenni és tudni akarással!
Munkám legnagyobb sikere, ha tanítványaim felismerik a tudás, az alkotás örömét, képessé válnak a helyes értékrend kialakítására. Pedagógiai hitvallásom:
Példát adni, egész személyiségemmel tanítani.
A jót, az értéket keresni mindenben és mindenkiben.
Őszinteségre, tiszteletre és felelősségvállalásra nevelni.
Új utakat nyitni a diákok számára.
Együtt tanulni, együtt játszani a gyerekekkel.
Következetesnek lenni, de követni a változást.
Egyéni bánásmóddal egyenlőséget teremteni.
Közösségben, sőt szövetségben gondolkodom a nevelés kérdésében is: a családokkal, gyerekekkel, szülőkkel való közös munka alapja a kölcsönös tisztelet, a jószándékba vetett hit, és egymás elfogadása. Ezek mentén tudunk egy irányba haladni - együtt.
Szeretettel várom erre a közös kalandra leendő elsőseimet a nyelvi osztályba.